Lördag.

Vilket underbart väder det är idag. Inte ett moln så långt ögat kan nå!
Nu märks det att det är påväg mot ljusare, soligare tider.
Längtar som bara den till våren.

Har precis slängt in lite tvätt i tvättmaskin. Såfort tvätten är klar
ska jag och Zacke hem till hans föräldrar. Dom är inte hemma nu i helgen,
så vi ska vara kattvakt till lilla Tussan.
Ikväll ska jag och Zacke kolla på Melodifestivalen och dricka och äta gott. Myspys kväll!

Nu ska jag se på reprisen av Så ska det låta, medan jag väntar på att tvätten blir klar.
Ha en riktigt bra Lördag!

Fjäril.

Har gjort om några bilder på en fjäril jag tog kort på i sommras.
På en bild sitter fjärilen på Zackes näsa, hihi.

Fashion fore your home.

Har ni spanat in H&M's fashion fore your home?
Jag var nyss inne på H&M's hemsida och klickade runt,
riktigt snygga saker till hemmet.
Fasnade lite extra för det här påslakanet..


Fler bilder!

Fler bilder! Haha.
Tycker mitt nya fotoprogram är jätte roligt.
Här kommer ett till kollage jag har gjort.
Gammla bilder på mig, från 2004 - 2007.
Tänk så mycket man har förändrats under åren.


Kärlek!


Lite bilder.

Har laddat ner ett nytt program att göra om bilder med,
testade det lite och gjorde ett kollage med bilder på mig.


Bedtime Stories




Såg filmen Bedtime Stories igår kväll.
Filmen är rolig, lite knäpp och har såklart ett lyckligt slut.
Jag tycker den helt klart är värd att se, även om det är en sådan film
där man kan räkna ut vad som kommer hända.

The Sims 3

Hade sätt fram emot att The sims 3 skulle släppas nu i Februari
men tydligen har datumet ändras och nu kommer jag behöva vänta ända tills 4 Juni.
The Sims 3 har massor med nya roliga funktioner och jag längtar tills jag kommer få spela det.

Tyvärr kommer det bara släppas till PC och jag har Mac.
Vet inte när det kommer släppas till Mac. Så jag får låna en PC sålänge.
Japp, jag är en The sims nörd. Det är ju som att leka gud, älskar det!

De nya funktionerna till The Sims 3 är bland annat att man kommer
kunna gå till olika plattser mer än vad man kunnat gjort förut.
Hälsa på grannar, ta en fika, gå på stan eller ta en promenad i parken.
Man kan även ändra sina simmar mer, kroppsfrom, ansiktsdrag, deras hudton,
hårfärg och frisyr och det finns massor nya kläder och accessoarer att välj mellan.
Jag tror det kommer bli kanon kul att spela. Ni kan läsa mer om The sims 3 här.


The Sims 3 finns att förboka på cdon.se
Kostar 499 kr.


Sommarskor.

Jätte fina sommarskor, vill ha!
 

Onsdag.

Idag har jag bara legat i soffan som den soffpotatis jag är när jag är sjuk.
Har fortfarande problem med magen och har knappt kunnat sova inatt.
Känner mig trött och orkeslös. Åh så trist det är!

Det ända positiva med denhär dagen är att jag får pengar.
Min plånbok har varit helt tom ett tag, så det känns skönt med lite påfyllning nu, hihi.

Kronprinsessans förlovning.

Kollade nyss på när Kronprinssesan Victoria och Daniel
kom ut och hade presskonferans efter dom förlovat sig.
Daniel är stel och vet inte riktigt vad han ska svara medans
Kronprinsessan svarar korrekt på alla frågor.
Det märks verkligen att hon har växt upp med detta.


Kronprinsessan Victora visade upp sin förlovningsring.
Jag skulle inte tacka nej till en sådan ring. Hehe..



Det nyförlovade paret är jätte söta ihop!

Bilderna är tagna från google.


Thåström


Nu är biljetter bokade till Thåström, i Linköping 23 Mars!
Wiiie, längtar!

H&M webbshop

Har beställt lite från hm.se

H&M har verkligen lyckats bra i år!
Har hittat så mycket fina vårkläder, skor och väskor,
både på webben och i butik!



Fettisdagen.

Idag är det Fettisdage och då ska man äta semlor!
Jag åt semlor förra veckan, så har redan haft min Fettisdag.
Tur är det, jag skulle inte kunna få i mig en semla idag.


Semlor som mormor bakat.

Tisdag.

Har fått magsjukan eller så är det något konstigt jag har ätit.
Usch inte kul! Om det är magsjukan brukar det gå över efter några dagar.
Jag hoppas verkligen att det gör det!



Så här fint väder är det i Linköping idag,
och jag kan bara njuta av solskenet genom fönstret.

Sarah today.

Några bilder jag tog imorse innan jag åkte till skolan!

 
I don't wanna smile.. lalala


Tröja, Cubus
T-shirt, Carlings
Jeans, Weekday
Skor, Wedins

Magsjuk?

På bussen på väg hem kände jag att jag började må illa,
när jag kom hem drog jag på mig pyamasbyxor och kura ner mig i soffan.
Där har jag legat ända tills nu, och magen har bara blivit värre och värre..
Tänk om det är magsjukan?! Vill verkligen inte bli sjuk.. igen!


Måndag.

Första skoldagen efter lovet.
Har haft studietid och morgonpreiod historia.
Ska snart iväg på lunch, sedan blir det nog en sväng på stan.

När jag kommer hem blir det plugga som bara den.
Hade helt glömt bort att vi hade hemprov i historia,
har inte ens börjat och det ska vara inlämnat imorgon.

Det är massor i skolan just nu, känner mig så himla stessad.

Hoppas alla har en bra Måndag!

Sista sportlovsdagen.

Idag är det sista dagen på Sportlovet och imorgon är det tillbaka
till skolan igen efter en skön, välbehövd ledig vecka!
Ska ladda upp inför skolan med att plugga massor idag, suck!
Har skjutit det framför mig i veckor, så nu måste det göras.

Flera timmar med plugg väntar.. Ciao!

Lördagkväll

Blev en melodifestivalskväll med Kimberly denna Lördagkväll.
Tycker faktiskt inte att någon låt var speciellt bra,
Heat - 1000 miles är fortfarande min favorit!

Ska försöka fixa biljetter till Andra chansen
som kommer vara i Norrköping, lite kul!
Carolina af Ugglas kommer ju att vara där,
hon är allt rolig hon!

Kollar på Hot chick nu, har sätt den filmen flera gånger
men den är alltid lika rolig.

Nu måste jag på toa så att jag inte kissar i mina trosor..
Jag menar alltså min flickväns trosor som jag har med mig för att kissa i..
Vadå kissar inte du i din flickväns trosor? Vad är det här för Gayklubb?..

hahaha!

Veckans inköp

Saker jag köpt i veckan!



Skor från Din Sko.


Skor från Wedins

  
Jeans/Leggings från Gina Tricot

  
T-shirt från Weekday                     T-shirt från Carlings


Väska från Åhléns

Vinter bilder.

Hos mormor och morfar var det mycket snö!
Tog med mig kameran ut.

 
Jag och Zacke gjorde snöänglar.




Wiiieee.

  
Is och snö, mys.


Ett par bilder som är tagna på vägen hem,
så här såg det ut nästan hela vägen hem, jätte fint.



Bilder från Stockholm.

Här kommer bilderna från Stockholm! 
Alla bilder är i miniatyr, klicka på bilden så blir den större.


 
Bussresan från Linköping till Stockholm.


 
Alla hjärtans dag mat.


 
Present från Zacke,         Mysbadar.


 
Zacke på Buttericks hehe. Magda och Patrik på Kina resturang.


 
Min mat, jag åt upp allt! Väldigt gott.


 
Zacke och jag innan vi åker in till staden.


 
Inne på NK


   
Leker lite.


 
Hälsar på Zackes pappas bygge.


 
Utsikten 18 våningar upp.


 
Zackes pappa och hans jobbarkompis.

Hos mormor & morfar

Nu är jag hemma hos mormor och morfar. Det är så mysigt här
god mat och fika hela tiden, solsken ute och massor med snö.

Idag har jag bara tagit det lugnt här.
Var ute och tog en promenad förut, gick långt ut på sjön där det är is och snö, myspys.
Sedan har jag fikat och ätit semlor och ätit mat och fikat lite till, och snart ska vi äta igen.

Igår var vi till Valbo Köpcentrum, blev att inhandla ett par skor och ett par leggings/jeans.
Ska nog åka förbi där en sväng imorgon på vägen hem och köpa ett till par skor. Det blir nog bra!

Imorgon när vi åker hem blir det att övningsköra massor!
32 mil är det härifrån till Linköping, jag och Zacke kommer nog turas om att köra.
Så det blir en bit man får köra, mycket motorväg som
jag ändå måste träna på, kanon bra ju!

Lägger upp bilderna som jag tagit under resan när jag kommer hem
har haft med mig kameran varje dag, så det har blivit en hel del med bilder.

Puss och Kram, ha en bra kväll!

Stockholm

Nu är jag i Stockholm med Zacke, Magda och hennes pojkvän Patrik.
Har inte kunnat bloggat någonting när jag varit här, men nu har jag fått låna
Magdas dator och lyckats koppla upp mig på ett nätverk som inte var låst.

Vi har ätit Kina mat och kollat runt lite på staden. Ska nog hitta på något mer
efter vi har sjunkit maten. Har haft med mig kameran under dagen och tagit lite bilder.
Lägger upp dem någon annan dag när internet på min dator fungerar.

Igår på alla hjärtans dag hade jag och Zacke det jätte mysigt.
Vi bada vi badkar, tände ljus och hade det mysigt.
Kolla på Melodifestivalen gjorde vi också, tycker att Heat och Måns var jätte bra.
Tyvärr blev det ingen bio, båda var för trötta och somna.

Nu ska jag ta och vara lite social mot dem andra.
Vet inte när jag kommer kunna blogga igen..

Men vi hörs, hade bra allesammans!


Alla hjärtans dag önskning!

Tänkte bara att jag skulle önska er läsare en bra alla hjärtans dag!
Vet inte när jag kommer att ha tid att blogga imorgon,
så passar på att önska er det nu lite i förskott.

Så himla snygga!


När jag är i Stockholm ska jag leta som en tok efter sådana skor!
Har verkligen fastnat för dem! Absolut de snyggaste skorna just nu!

Sportlov.

Idag har det inte alls hänt mycket.
Har varit i skolan och det ända jag gjorde där var
att kolla på film. Sedan sluta jag klockan 12.00.
Riktigt skön skoldag tycker jag allt.
Och nu har jag Sportlov.
Ett fullplanerat Sportlov med massor av kul!

Imorgon klockan 10.00 tar jag och Zacke bussen till Stockholm.
Vi kommer fira Alla hjärtans dag i Stockholm med
en lägenhet för oss själva. Jag tror det kommer bli jätte mysigt!
På Söndag kommer Magda och hennes pojkvän till Stockholm,
då ska vi hitta på något roligt tillsammans med dem.
Sedan blir det nog ett par shoppingdagar innan vi åker.

Vi åker från Stockholm direkt till Mormor och Morfar
som bor i Sandviken. Där stannar vi och hälsar på några dagar.
Tänkte också att vi skulle åka lite skidor i Kungsbergsbacken,
som inte ligger långt därifrån.


Denna Fredagskväll kommer jag roa mig med
att tvätta kläder och packa så allt blir klart tills imorgon!
Ska kolla på Let's Dance också, och till det blir det nog
en skål med popcorn och Ramlösa Skogshallon.

Me today!

IT'S MY LOOK TODAY!
Klicka på bilden, för större.

Good morning!

Sitter och lyssnar på Bon Jovi!
Ska strax iväg till skolan. Väntar på att mamma
ska bli klar så vi kan övningsköra dit.

Tog en bild med webbcam nyss,
som jag delar med mig av.
Ha en bra dag, Fredagen den 13:onde!


Sleep time.

Nu ska jag ta och krypa till sängs. Är hur trött som helst.
Blev ingen utgång för mig ikväll, kände inte alls för det.
Ska till Stockholm i helgen, blir att gå ut då istället.
Mycket bättre!

Imorgon är det sista skoldagen innan Sportlovet.
Och även Fredagen den 13:onde. Hjälp!
Nerrå, jag tror egentligen inte på sådant..
Men visst verkar det som man alltid har lite extra otur?

Time for me to sleep. See you!

Fika!

Tog en fika med Robin och Magda förut. Pratade om allt och inget, trevligt trevligt!

  
Min juice                                             Magda och hennes espresso

Sarah today.

 
Kort tröja, Cubus
Linne, Vila
Jeans, Bik Bok

Lyckokaka!

Idag när jag kom till skolan så låg det en lyckokaka i min låda!
Den var från min svenskalärare/tyskalärare. Så snällt!
Kommer inte att ha henne mer, för hon ska vara mammaledig.


"Sarah! Lycka till i framtiden - här kan du läsa om den! / Lotta F"


"Your kind words will mean a lot to someone close to you."

At school!

Sitter i skola, ska snart iväg och träffa Robin en stund.

Slutar klockan 15.40 idag. Då ska jag hem och göra iordning mig lite,
för ikväll blir det antagligen att gå ut med Magda, Zacke och Daniel.
Ikväll är det halva priset på mycket och sänkt åldersgräns
på en del ställen. Kul kul!

Torsdag.

God morgon! Nu sitter jag och äter frukost.
Ska snart till skolan, får skjuts av pappa idag!

Mår mycket bättre idag än vad jag gjort de senaste dagarna,
känner mig nästan helt frisk! Wiiie!

Ne nu måste jag skynda mig! Puss.

Sista inlägget för idag!

Nu ska jag ta en lång varm dusch! Sedan kolla på Efterlyst.
Blir att sova direkt efter det. För jag måste verkligen orka med skolan imorgon!

Det här blir nog det sista inlägget för idag.
Puss och kram, Godnatt!

Ajustja! Jag har gjort så jag måste godkänna alla kommentarer nu innan de publiceras.
Det blir lättare att svara på kommentarerna då, utan att missa någon.
Det är så roligt med alla era kommentarer! Tack tack tack..!

Kvällsmat.


Lax med bandspagetti, broccoli och tomat. Gott gott!

Blir galen!

Blir galen på att jag inte kan få in någonting av Ryska Revolutionen i huvudet.
Jag tappar hela tiden koncentrationen och orken tar slut när jag knappt har börjat..


Crazy Picture.

Onsdag

Det är redan Onsdag och andra dagen jag är sjuk den här veckan.
Men känner mig lite piggare idag, så imorgon blir det nog att gå till skolan.
Har missat så mycket i skolan den senaste tiden eftersom jag varit sjuk.
Så ska plugga lite nu och försöka ta igen så mycket som möjligt.

H&M webbshop

Beställde nyss detta från H&M webbshop! Snyggt va?


Gottsaker.


Igår gotta jag mig lite extra. Det får man göra när man är sjuk!
Åt den här smaskiga glassen till filmen Snow buddis.
Vaniljglass med banan, chokladsås, oboypulver och strössel.



Mamma hade köpt Melodifestivalen 2009 kakor. Ser riktigt smarriga ut!
Sparar nog dem tills på Lördag då det är Melodifestivalen.

Snow buddies!



Nu ska jag och Zacke se filmen Snow buddis.
Den verkar så gullig!
Små mysiga vovvar.

Hyllorna är klara!

Nu har jag och pappa fixat klart hyllorna i mitt rum.
Ska bara dit lite mer prydnadssaker sedan är det precis som jag vill ha det.


Tycker det blev riktigt bra!


Visst är mina kaktusar söta?


Ett till bild från mitt rum.. Tycker ljusen är för fina för att tända,
så har dom som prydnad istället.

Snygga skor!

Spana runt lite på Shestore.se.
Hittade de här skorna. Grymt snygga!

999 kr.



Uggs.


Köpte ett par uggs i vintras och det är nog de bästa vinterskona jag någonsin haft.
Mysiga, varma, sköna och har en bra sula som gör att man lätt kan gå på istäckt mark.
Mina är fortfarande som nya och jag har använt dom hela vintern.
Alltså väldigt bra kvalité.
Mina är av märket Emu från Brandos.se

Har sätt att många affärer har rea på uggs just nu.
Om jag inte redan hade ett par, så skulle jag köpa ett par nu till nästa vinter.

Tisdag!

Min förkylning och feber har kommit tillbaka. Har legat i sängen ända tills nu..
Ska snart plugga lite om jag orkar. Annars kryper jag tillbaka ner i sängen.
Jag vill inte vara mer sjuk!! Blir galen på det här!

Färgglad korv stroganoff.


Lagade korv stroganoff och ris till kvällsmat,
gjorde min tallrik lite färggladare!
Mums!

Skor!

Köpte dessa skor på H&M idag. Vardagsskor som passar till det mest!


Hej hej!

Så här ser jag ut idag!

   


T-shirt från Gina Tricot, Jeans från Solo.

Ny vecka!

Idag skiner solen och marken är snötäckt. Mysigt Februariväder!

Är i skolan och har precis sätt resultatet
på ett matteprov jag gjorde förra veckan. 14/15 rätt! 
Är mycket nöjd.

Ska ner till stan en sväng nu och kolla läget.
Ha en bra Måndag!


Söndagskur!

Varje Söndag pysslar jag om mitt hår och min hud lite extra.
Jag gör hårinpackning, ansiktsmask och kroppspeeling.

Sedan smörjer jag in mig med hudlotion och nattcreme.
Det gör jag varje kväll innan jag kryper till sängs.

Dessa produker använder jag och dom funkar jätte bra för mig!


      
L'Oreal Hårinpackning    Neutrogena ansiktsmask
Nivea kroppspeeling


           
KMS                 ACO hudlotion och nattcreme
Silverschampoo

Hylluppsättning.

Nu har jag och pappa satt upp hyllorna som jag köpte igår.
Det blev jätte bra! Imorgon ska vi sätta dit lampor under hyllorna.

Lägger upp bild på hur det blev imorgon när allt är klart!

Nu ska jag ta en kvällspromenad.
Ha en bra Söndagskväll!

Om ALLA HJÄRTANS DAG!

Nu är det inte så långt kvar tills Lördagen den 14 Februari - Alla hjärtans dag!
Jag tycker Alla hjärtans dag är en av de mysigaste dagarna på året!

Det är en dag då man kan visa lite extra hur mycket man tycker om
sin pojkvän / flickvän, familj och sina vänner.


Några tips på vad man kan ge på Alla hjärtans dag!

Kärlekscheckar, som innehåller:

  • Frukost på sängen
  • En hemlagad middag
  • En helväll på krogen
  • En mysig hemmakväll
  • Nack-ryggmassage efter en hård vecka
  • Ett biobesök med mig
  • En dag när du får göra precis vad du vill (så länge det är med mig)
  • En..... (valet är ditt)
    Finns att köpa på Gallerix.

Eller så kan man själv göra ett checkhäfte eller lappar.
Då kan man göra ett till mamma, pappa, syskonet
eller vännen.
Med lite fantasi kan man göra mycket!

En blomma brukar alltid vara bra att ge bort.
Det behöver inte vara en ros. Vilken fin blomma som helst går alldelses utmärkt!

Baka något fint.

En hjärtformad sockerkaka, tårta
eller något annat smaskigt.

Köpa underkläder till sig själv!
Sedan visa upp dom för sin kärlek.
De här tycker jag är fint! Finns att köpa på H&M.





En T-shirt till pojkvännen.
Jag tyckte de här är grymma!
Från H&M






Köpa en gullig nalle att ge bort.


Mina söta miranda nallar.
Den åt vänster fick jag förra alla hjärtans dag av min pojkvän.



Man kan också hitta på något mysit att göra tillsammans.

Hyra en film och ha en mysik hemmakväll.
Äta på resturang, ta en fika eller laga någon god mat tillsammans.

Det viktigaste är att visa för dom man bryr sig om att dom är speciella!

Hoppas att ni har fått lite tips och idéer till Alla hjärtans dag!

Jag och min pojkvän ska äta på Kina resturang,
sedan gå på bio och se filmen Mamut.
Det kommer nog att bli jätte mysigt.
Jag ska även köpa något fint till honom.

Har ni bestämt vad ni ska göra på Alla hjärtans dag?


Favoriter H&M

Mina favoriter från H&M just nu!





Sunday

Idag är det söndag, alltså sista dagen på helgen!
Sedan börjar en ny skolvecka. Men när veckan är slut
då är det alla hjärtans dag och sportlov! Wiiie!
Försöker alltid komma på saker att se fram emot.
För mig gör det allting lite lättare!

Gott!

 

Åt detta förut, gott va?

Myskväll!

Blir en till mysig hemmakväll framför tvn för mig och Zacke.
Kollar på första delen av Melodifestivalen just nu.
Sedan ska vi se Wallander och mumsa grönsaksstavar med dipp.

Inköp!

Ikea är nog den bästa affären när det gäller snygg inredning till bra priser!

            
två hyllor            lampor man sätter           stearinljus och fat
                              under hyllorna 


        
två tavelramar                två lampor                    kaktusar och krukor


      
Köpte även ett par tofflor från Ikea och en t-shirt från Gina Tricot.
                                               

Spagetti och köttfärssås!

Kom precis hem från ikea, lägger ut bilder på det jag köpte senare.
För nu ska jag äta. Zacke har gjort mat, spagetti och köttfärssås.
Kommer smaka jätte bra med mat nu, är super hungrig!

IKEA.

Nu ska jag åka till ikea med mamma och min bror.
Vi ska kolla på hyllor och sånt till mitt rum, och lite annat också!

  
Så här ser jag ut idag!
Klänning Gina Tricot, leggings H&M.

Morn morn!

Inatt sov jag äntligen bra! Har inte gjort det på flera nätter.
Vaknade för en stund sedan, då låg jag kvar i sängen
och kramade Zacke lite innan jag gick upp.

Det är så skönt med helg! Man behöver inte
kasta sig upp ur sängen såfort man vaknat,
utan man kan ligga kvar ett tag och ha det mysigt.

Nu ska jag ta något att äta, sedan vet jag inte vad som händer.
Känner mig bättre idag! Tänk så mycket en bra natts sömn kan göra.

Fredagsmys!

Fredagsmys med Zacke!
Sitter och kollar på Hjälp nu, haha det är så sjukt!
Sedan ska vi se vem som åker ut i Let's Dance,
och efter det är det Samantha Who? som vi också ska se på.
Myspys i tvsoffan hela kvällen!

Sushi

Nu har jag ätit Sushi för första gången i mitt liv.
Tyckte faktiskt att det var ganska gott.
Gjorde lite annan mat också. God fredagsmat!


       
Sushi                                  Lax

   
Kex                                    Min mat

Städat.

Fick ett ryck förut och storstädade mitt rum!
Tog kort så ni kan se hur fint det blev.

 

Fredag

Det är fredag och jag är fortfarande sjuk.
Kommer inte bli en speciellt rolig fredag för mig.
Men ska försöka göra det mysigt ändå.

Tänkte äta Sushi ikväll, som jag aldrig har ätit förut.
Sedan kolla på Let's Dance.



Min plutt är så söt när han sover!


Idag är det riktigt burrit ute, vinterväder.

Stor frukost!

Det blev en sen frukost för mig idag, och även en stor frukost!

  
Vanilj yoggi med frysta 
hallon och blåbär
.

       
Pure Green Tea.          Hela stora frukosten!


Jobbig natt!

Har sovit ända tills nu.. Eller försökt att sova..
Har frysit och svettas, hostat o snorat hela natten.
Så har nästan inte fått någon sömn, är helt slut.

Det verkar som min förkylning inte är i närheten
av att gå över.. Suck!
Nu måste jag verkligen krya på mig!

Rosa


Har myst i rosa idag.

Byxor från H&M, tofflor från IKEA.

Nu börjar klockan bli mycket för mig.. Ska kolla klart på Scrubs,
sedan gosa ner mig i min stora säng och sova!

Puss och Kram, God natt!

Hockey

Just nu är det Sverige - Ryssland LG Hockey games på tv.
Zacke och Daniel sitter och kollar på det.
Jag sitter i den andra soffan med min dator istället.
Men ibland kollar jag lite, nyss kunde jag spana in
snyggingen Mattias Weinhandl som la en straff. Hihi!

Vill ha!

 























När plånboken har fylls på ska jag köpa detta!
Allt är från Gina Tricot.

Bon Jovi T-shirt!


Har beställt den här T-shirten från SwedenRockstore. Love it!

Tyvärr är leveranstiden upp till 8 veckor!!!
Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge..

23 månader

Idag har jag och Zacke varit tillsammans i 23 månader.
Bara en månad kvar tills vi varit tillsammans i 2 år!
Kan inte fatta hur snabbt tiden har gått.
Jag är fortfarande lika kär som när vi blev tillsammans!


Zacke och jag, bild från i somras i Visby!

Torsdag

Ännu en sjuk dag. Kände mig bättre igår kväll,
men under natten fick jag feber igen och nu mår jag inte alls bra.
Tycker att jag ska bli frisk snart, det är så tråkigt att vara sjuk!

Läskigt!

Har precis kollat på Efterlyst.. Händer så mycket otäckt hela tiden,
inte bara på kvällar och nätter utan även mitt på dagen.
Snart kan man väl inte göra något utan att vara rädd!

Ska berätta en läskig sak som hände mig och Zacke inatt.
Vi låg i sängen och prata lite innan vi somna, så kom vi in på
ifall spöken eller vampyrer finns och hur man kan bevisa det.
Då ser vi en lysande stor fläck på gaderoben.
Kanske inte låter så läskigt, men det var det.
Efter ett tag tänkte vi inte mer på det och vi somnade.
Imorse när vi vakna var det sex stycken röda sträck
på väggen ovanför våra huvuden!
Riktigt läskigt! Kommer inte kunna somna ikväll..

Music

Delar med mig av lite musik som jag gillar. Lyssna och njut!


Metro Station - Shake it


The Killers - Human


Britney Spears - Circus


Tokio Hotel - Monsoon


James Morrison ft. Nelly Furtado - Broken Strings


Takida - Handlake Village


Silverstein - Smile in your sleep


Nirvana - Smells like teen spirit

Food.


Åt detta till lunch idag. Det var så gott!
Spagetti med stekta bacon, rödlök, tomat och gröna oliver.

Fortfarande sjuk.

Är fortfarande sjuk.. Så idag består dagen av vila.
Måste plugga också, har prov i Tyska imorgon.. Inte alls kul!

God natt!


Tussan var så söt, var tvungen att ta kort!

Nu ska jag sussa. Godnatt!

Bilder från i Måndags.

Här är några bilder från i Måndags.

 
Så här såg jag ut.. Tröja från H&M, Jeans från Weekday.

  
I Måndags blev jag äntligen klar med min Sköldpadda i Silversmide!
Tycker den blev söt!

Bilder från helgen.

Bilder från helgen, i Stockholm!


Påväg till Station i Linköping för att ta tåget till Stockholm.


I Stockholm, väntar på tunnelbanan till Hammarby Sjöstad.


Ligger i soffan och är trötter efter resan.




Lite kläder jag köpte.


Min fina jacka som jag köpte i Stockholm.

  

  
Vi lekte lite med kameran



Bowling, jag tar mitt ROSA klot!

 
Zacke var en duktig bowlare.


Puss, när vi väntar på bussen efter bowlingen.

Bon Jovi

Mina absoluta favoritlåtar med Bon Jovi. Kärlek till dem!


Bed of roses.


Always


Living on a player (acoustic)


Living on a prayer


It's my life


You give love a bad name

Soffpotatis.

Såg aldrig på filmen Twilight igår. Jag och Zacke la oss och sov istället.
Somna stax efter klockan 22 och sov ända till 12.00 idag.

Är hos Zacke eftersom jag sov här inatt och nu är jag sjuk.
Har ont i halsen och näsan bara rinner. Zacke är också hemma.
Tror att han har fått magsjukan eller så är han allerigisk mot något.
Han ska till vårdcentralen och kolla vad som är fel. Stackars pluttis!

Känner mig som en riktig soffpotatis, men det får man när man är sjuk!
Jag och Zacke ska se på Twilight nu. Sedan tar vi nog bussen hem till mig
och fortsätta slappa där.

Sjukling

Har blivit sjuk. Jag har jätte dåligt imunförsvar.
Blir alltid sjuk om jag inte sovit ordenligt
någon natt eller träffat folk som är sjuk.
Vet inte vad jag ska göra för att inte vara sjuk så ofta..
Blir sällan jätte sjuk, men jag är ofta försyld eller har feber.
Dricker grönt te varje morgon som sägs vara bra för imunförsvaret.
Men det verkar inte funka på mig.

Förut var jag mycket på vårdcentralen,
men dom hitta aldrig något fel, bara gav mig massor mediciner som inte hjälpte..
Ta det här penicillinet mot halsfluss så kanske det blir bättre
annars får du komma tillbaka
. Så kom jag tillbaka och då fick jag något annat
penicillin.Tillslut sa dom att jag skulle gå till en psykolog.
Hur kan en psykolog göra så min feber och ont i halsen försvinner?

Det verkar som inget kan göra att mitt imunförsvar blir bättre.
Är verkligen trist att må dåligt och vara sjuk så ofta som jag är.

Filmkväll!

Har precis sätt filmen Bolt med Zacke och hans mamma.
Jag brukar inte tycka om animerade filmer, men den här var faktiskt jätte bra!
Både jag och Zacke satt med tårar i ögonen.
Till filmen gotta vi oss med både glass och popcorn,
kan det bli bättre?

Nu har vi hämtat täcke och kudde till soffan och gosat ner oss lite extra.
För nu vi ska se Twilight. Fårse om filmen verkligen är superbra som alla säger.

The beginning of a new weak!

Fick sovmorgon idag, började klockan 10.00.
Då hade jag Morgon Period Historia A,
med Robert vår bildlärare för Historialäraren var sjuk.
Till lunch åt jag och Johanna Kina mat, mumms!
Egentligen slutade jag skolan klockan 16.00
men jobbade över en halv timme på Silversmide.

Nu är jag hemma hos Zacke, ska sova här inatt.
Vi ska kolla på film och bara ha det mysigt.
Blir nog tidigt i säng, har ont i halsen och huvudet.
Känns som jag håller på att bli försyld.

Har inte haft tid eller ork till att lägga upp bilderna jag har tagit i helgen.
Men dom kommer snart, antagligen imorgon eller på Onsdag!

Ha en bra Måndag! Puss

Borta bra men hemma bäst!

Det har varit mycket roligt att vara i Stockholm,
men nu känns det skönt att vara hemma i Linköping igen.

Nu förstår jag verkligen hur viktigt det är att få en bra natt sömn.
De senaste två nätterna har jag och Zacke sovit tillsammans
i en 90 cm säng och delat på en filt som täcke.
Så har inte alls sovit bra. Ska bli väldigt skönt
att få sova i min egna säng inatt. Har ont i hela kroppen av trötthet.

Idag innan vi tog tåget från Stockholm, gick vi till en Adidas affär
som ligger bara några meter från lägenheten i Hammarby Sjöstad.
Där köpte jag en mycket fin vårjacka!

Nu ska jag se på Beck, efter det ta en varm skön dusch
och sedan sova sött!