AGERAT FOTOGRAF





Idag har jag agerat fotograf åt Jockisen som muckar om ett par dagar.
Passade även på att själv leka lite militär, höhö!

HELG!




Ett par bilder från i fredags. Blev en kväll med förfest, Pitchers och efterfest.
Lördagen har jag spenderat med Jockisen. Vi har slappat hela dagen och fettat
oss med chips och ostbågar. Mumsfilibabba! Såg skräckisen Paranormal activity
förut, och jag säger bara usch och fy vilken läskig film. Fick på riktigt gåshud och
rysningar flera gånger! Kommer nog inte kunna somna inatt, spökena kommer
och tar mig...

HEEEELT PERFEKT!



Äntligen har jag fått hem min nya jacka! Jag är så nöjd! En svea jacka är
det, modellen heter Smith. :) Färgen är lite konstig på bilden, men den är mörkblå.

SOFFPOTATIS

Jag har blivit en riktig jävla soffpotatis! Så gott som bor i soffan. Har sovit
i soffan hela veckan. Jag lägger mig i soffan det första jag gör när jag kommer
hem om dagarna. Just nu ligger jag i soffan och försöker vänta så länge som
möjligt med att fixa allt som ska göras innan jag drar iväg på party ikväll.
HAHA, DET ÄR SJUKT!

NOSTALGI


Jag 14 år. HippedihoppaN ;)

Lyssnade rent ut sagt sönder Anton och Affe som fjorton/femton-åring.
Detta var mina absoluta favoritlåtar! Texterna kan jag fortfarande i sömnen, haha.




Liten katt.


Gosan när hon var pytteliten kattunge. SÅ SÖT!

HIMLEN LUKTAR PLAST.


Har inhandlat ett nytt nagellack! Ville egentligen ha ett gaffiti nails-lack, men
de var slutsålda överallt. Så fick blir ett vanligt blått istället. Detta kanske blir en
ny favorit, vem vet! Köpte även lite fina underkläder och så. Hihi. Och passade på
att sola en stund. Lunchat med födelsedagsbarnet Emelie Fjantisch har jag också
gjort idag. Mycket viktigt att nämna! Blev kinamat på Ming Palace, gott gott gott.

SICK OF WAITING.



Haha, ska strax ge mig ut i snövädret för att åka in till stan. Min katt har varit
världens jobbigaste inatt/imorse. Mjauat non stop! Har typ inte fått sova något alls.
Kul.

2008, the time of my life.




Bjuder på några egobilder från år 2008. DET BÄSTA ÅRET NÅGONSIN.
Jag svävade på moln. Jag var otroligt lycklig. Jag var kär. Jag var älskad. Jag var glad.
Jag visste vad jag ville. Jag var självsäker. Jag var duktig. Jag var allt det där som jag
önskar att jag vore idag. Jag mådde bra.

KÄRLEKSMUMS


Jag och Jockisen bakade kärleksmums häromdagen! Eller jag bakade oså och
Jockisen läste receptet. Teamwork!

presenter.











Här är lite av det jag fick när jag fyllde år! Boken fick jag av Jockisen och
iphoneskalet av pappa. Ljuslycktorna av Emelie. Skorpionhalsbandet av mamma.
Guldhalsbandet av mormor och morfar, plus asken som var min gammelmormors.
Rosévinet av Zacke och Orkidén av mamma. Fick även en rosa blombukett av Zacke
och en blomma med kruka av Johannanas. Handblåsta glas av Patrik. Sveajackan
som jag hade önskat mig fick jag av mamma. Men jackan är försenad i leveransen
och ska komma någon gång den här veckan. Den skulle verkligen behövas nu när
det är typ snöstorm ute! Fick också lite pengar oså. :)

DO YOU WANNA FUCK


Haha, vad ska man säga... Lite dans på mitt tjugoårs-kalas. ;)

Från min födelsedag.











Yttligare några bilder från min födelsedag. Skulle ju egentligen lagt upp
bilderna igår men sov så gott som hela dagen. Trött tjej! Haha. Kommer upp
en liten film strax också.

JAG HAR FYLLT TYP TANT!


20-åringen azzz ;)


mammsen och jag haha.


jockisen.


emelie och johannanas!


hela gänget hugger in på taco!

Några bilder från min födelsedag. Kommer fler bilder imorgon som är tagna med
systemkameran, dyker nog upp en och annan film då också. Hade en trevlig tjugo-
årsdag med god mat, dans, dricka och singstar! Dock var det inte lika roligt ute på
krogen, men men! Man kan ju inte få allt här i livet. ;) Nånting som jag har är iallafall
fina vänner och en fin familj.

Idag har jag haft bakismys i soffan hela dagen. Nu börjar klockan bli mycket och
jag är inte ens trött! Skola imorgonbitti halv nio, peppt...

TJUGO FUCKING YEARS!

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det min tjugo-årsdag! Hurra hurra hurra!
Blev sjungd och firad exakt på tolvslaget av mammsen och jockisen. Jockisen var
först med att ge present klockan typ ett inatt. :) Imorse blev jag väckt och sjungd
för igen med frukost på sängen och lite presenter. Nu ska jag duscha och fixa iordning
mig, sedan blir det mat och fika med familjen och efter det kommer några vänner på
besök och då blir det mat och fika igen, sedan partyparty all night long!

THE CHASE IS BETTER THAN THE CATCH


Johannanas och jag (och Gosan) igår! Igår blev det en liten torsdagsutgång!
Var trevligt trevligt. Idag mår jag dock som jag förtjänar... Så ikväll blir jag bara
hemma och laddar inför imorgon! Väntar in mitt bakningssällskap som ska komma
och baka kärleksmums med mig. Smaskens!

TJENA SNYGGING!


Igår fick jag hem dessa snyggingar! Lovelovelove

HE CAN PLAY ME LIKE A GUITAR.


CHILLIDILL


Denna onsdagskväll har jag ägnat mig åt att fixat naglarna, ätit ostbågar
och druckit cola. ;) Var och handlade massor gottgott med mammsen efter skolan
till min födelsedag. Bara tre dagar kvar tills jag blir en vuxen kvinna som Johannanas
säger. ;) haha. Imorgon vankas det iallafall en liten tordagsutgång! Men det är på
lördag som det smäller ordentligt! Fyller ju bara tjugo en gång så att säga!

DATANÖRD


Sådan matte sådan katt! ;)

STORSTÄDNING!

Oj vad duktig jag har varit! Städat i tre timmar, oavbrutet.

INNAN:



(Haha det märks att jag har sängen för mig själv! Byggs liksom upp ett berg av
kläder och saker på "gäst"sidan)


EFTER:





Kom på ett par saker medans jag städade. ett. Det är mycket roligare att städa
till musik! Lyssnade på min party-lista på spotify, kanske ska byta namn på den till
städ-listan. ;) Blev riktigt städtaggad faktiskt! två. Om man vill förstöra lakanen och
madrassen så ska man använda brun utan sol, då får man härliga gulbruna fläckar
som inte går bort!

In love.


Mina nya finingar!

Nelly.com



Senaste beställningen från nelly.com.
Ska hämta ut allt imorgon. :)
Förutom de svarta kilklackarna som kommer på onsdag.

FÅTT HEM EN 3D TV.




Skapligt najs med 3D tv @home.


Mys i tvsoffan med någon film tills det är läggdags! Hade tänkt att köra en
storstädning idag men det får vänta tills imorgon. Endast sovit två timmar
inatt så är supertrött. Dock somnade jag ett par timmar efter skolan idag,
men blev inte mycket piggare av det... Iallafall, imorgonbitti klockan åtta
är det tandläkaren som gäller, fy fy fy! Har förresten vissa planer gällande...
hmm, typ musik! Berättar om det när allt är fixat och klart! ;)

Söndagsdepp.

Börjar tröttna på att spendera söndagskvällarna ensam.... Eller ibland känns det skönt
att kunna göra precis som man vill och bla bla bla...Men just nu känns det som att jag
vill ha någon att kramas och mysa med. Gillar inte dom här stunderna, jobbigt ju! ;)

trying not to look back

Har spenderat denna lördagskväll hemma med film och ramlösa. Var faktiskt lite
smått sugen på att gå ut ett tag, men min kropp totalvägrade. Så det blev som det
blev och det var trevligt det med. (Rimma lite?) Ska väl sova snart antar jag, finns
inte så mycket annat att göra, hehe.

helt kär


FUCK OFF AND DIE



Haha!
;) Mycket rolig kväll igår som började med förfest i Johannelund, förfesten
var väl sådär. Men väl inne i stan var det desto roligare! Humöret var på topp!
Kom hem för en liten stund sen, har käkat och lite så och nu ligger jag i soffan
och jäser. Har inte bestämmt mig än ifall det blir en lugn hemmakväll med film
och mys ikväll eller om det blir att slå klackarna i taket på ågatan. ;) Just nu
känner jag mest för alternativ ett, men tror nog det kan ändras fram emot kvällen.

Excusez moi, ursäkta min franska!


Redo att ge mig iväg på ännu ett fredagsparty! Som förmodligen kommer
bli ett helt helg party som vanligt! Känner mig lite som en indian denna afton,
haha. ;)

KLICKELIKLICK

Klickade nyss hem ett par superfina skor ifrån nelly.com, passade även på
att beställa ett par jeans och en tröja. :) 2-3 dagar stog det! Hoppas hoppas
att jag hinner få det till helgen.

VIDEOS

Har gjort en ny kategori som heter VIDEOS. Klicka in där om ni vill.
Dock dampar den lite, det är svart bakgrund på sidan istället för vit...
Ska försöka fixa det!

HJÄRTAT GÖR MIG BLIND.


HELA VÄRLDEN ÄR SÅ UNDERBAR
OM MAN ÄR KORKAD, DUM OCH GLAD!

CHILL KATT.







Min kissemiss chillar i badkaret. ;) Gosan fyller förövrigt ett år på torsdag!
Det firas med kattkalas och alla katter är välkomna. Gosan känner inte så många
katter själv, därför ville hon att jag skulle skriva en liten inbjudan i bloggen. ;)

FRUKOST-ÄTAR'N NUMBER ONE.


Haha, ett par bilder från halloween som jag hade glömt bort! ;) Idag är det
plugg plugg plugg som gäller! FYYY. Men först frukost, jag är faktiskt en stor frukost-
ätare. Ägg och bacon och grönt te med ingefära och citron. Äter nästan alltid det till
frukost! Tjockt, jag vet. ;)

JAG ÄR EN VAMPYR, JAG SUGER OCH SPYR.







Några bilder från helgen.
Blev party med utgång och efterfest fredag och lördag.
Har fortfarande inte återhämtat mig helt! SKAPLIGT HÅRT! Idag blir det bara att ta
det lugnt, ha lite rehab för mig själv... ;) Sedan blir det även plugg! Mycket skolarbeten
att göra den här veckan! Puh, men bara att kämpa på, har ju faktiskt inte så långt kvar
nu. :)

ÅGREN VÅLDGÄSTAR

Fy vilken helg! Känner mig äckligt sliten.
HEJ DÅ!

FREDAGSPARTY


Dags att ge sig iväg på fredagsparty! VI HÖRS

ÖVERSKATTAT.

SAW 3D = överskattad! Den var inte läskig, bara lite vidrig. Och det
var inte alls mycket som var 3D... Men det var ändå mys att gå på bio!
Sov hos Johannanas inatt och kom hem nyss. Nu ska jag käka, sedan
göra mig iordning och tagga inför kvällens bravader!

IT'S A MUTTIMUTT.

Blir biokväll med SAW 3D denna torsdagsafton. Imorgon vankas det festis
med Annanan, Bert Ljung, Skurt och Killen med de gyllene skorna m.fl. :)
NAJS!

VARJE DAG GÅR AUTOMATISKT


JAG VILL ALDRIG ATT DET SKA BLI IMORGON.

OLD TIMES.

















Haha har förändrats rätt mycket under åren va? Har haft både blont, brunt,
svart, lila, och blandade färger i håret. Jag var en sån som bytte hårfärg nästan
varje månad, blev aldrig nöjd! Fattar ni hur stolt jag är över mig själv som inte
har rört mitt hår nu på över ett år! Det trodde jag faktiskt aldrig att jag skulle klara!
SJUKT LÄNGE! Bilderna är inte i rätt datumordning, men vet iallafall att dom två
översta bilderna är från sommaren 2006 och bilden längst ner är från nyår 2006.
Tyvärr har massor med bilder från förut försvunnit, la över alla gamla bilder på olika
cd-skivor när jag bytte dator... Och alla cd-skirvor har gått sönder av någon skum
anledning. Men min bror lyckades få fram bilderna på en cd-skiva iallafall. Ibland
är det tur att man har en bror som är datanörd!

A SECRED STORY.


Johannanas och jag igår. Klippte mig igår, fast bara topparna!. Syns inte så mycket,
men det känns mycket fräschare! Enligt frisören hade jag tydligen supersnabbväxande
hår! Kanon bra eftersom jag håller på att spara till långt hår! Träffade Johannnanas en
stund efter jag hade varit hos frisören. Vi tog några cider och snackade lite skit. Resten
av kvällen hemlighetsstämplad. ;) Idag ska jag och Johannanas på bio och se SAW 3D.
Har guldstolarna längst bak, myspys! Och mumsmums med bio-popcorn!

BOMSHACKARAGGARAGGA BOMSHACKRAGGA!

KLIPPKLIPP - ÖL'A - MR.HEMLIG.
Haha, min hemliga planering för denna onsdag! ;)

IT'S IN THE GAME

Haha, rolig kväll igår! Öl och knasiga lekar. Jag, Johanannas plus ett galet
grabbgäng är lika med mycket knasigheter ;) Idag blev det mys med Johannanas.
Vi har kollat på massor av film och ätit pizza. Kom hem alldeles nyss och ska gosa
ner mig i soffan nu och fortsätta min slappdag tills det blir läggdags!

MÅNDAGSFEST


Blir en spontanutgång denna måndag! HEJ SVEJS

tvåtusentio är snart slut!

Nu är det bara ett par månader kvar av år 2010 och jag är ett mål som jag verkligen
tänker fixa innan året är slut och det är att ta mitt körkort!! Har ju redan allt betalt,
plus att jag har min lilla bil. Så nu jävlar ska det tas körkort! ;)


TJUGO DAGAR KVAR TILL TJUGO


OM TJUGO DAGAR FYLLER JAG TJUGO! Wihii! Fast har faktiskt lite åldersnoja,
visst är det ganska sjukt... Tänk vilken ålderskris jag kommer ha när jag är trettio.
GALET! Men gulligt collage jag har satt ihop va. Min lilla önskelista! ;)