Första advent

Har haft en riktig myssöndag idag.
Har fixat lite i mitt rum och gått en promenad med mamma.

Nu ligger jag i min säng och lyssnar på julmusik på spotify.
Har fått riktigt mycket julkänsla nu, mysigt! Längtar till jul
som ska tillbringas hemma hos min kära mormor och morfar.

Ska nog stänga av datorn snart och sova. Imorgon är det
skola som gäller. Ska faktiskt bli ganska kul med skola igen,
eftersom jag var hemma och sjuk nästan hela förra veckan.
Efter skolan blir det lite shopping, det är alltid kul!

Lite adventsmys.





Åt mumsig tomtegröt till kvällsmat.


Zackes & min chokladkalender.
Nu är det inte långt kvar tills man får öppna första luckan.


Min brors julkalender som jag köpte åt honom i Österrike.
Sexy Xmas! Hahaha



Mitt rum är pyntat med en liten lysande ängel i fönstret.

Fransk Manikyr

Fixade mina naglar igår med fransk manikyr. Tjusigt värre!






Min gulliga kopp jag fick av Zacke i födelesdagspresent

Rattmuff


Fick en försenad födelsedagspresent av mamma igår.
En rosa rattmuff till min bil, som det står Right och Left på.

Perfekt för mig som är dålig på höger och vänster,
och rosa är ju min favoritfärg!

Klick klick


Har klickat hem en mysig pyjamas och en fin volangklänning.

Grattis fjant!

G r a t t i s     t i l l     E m e l i e     J o h a n s s o n
som fyllde 20 år igår! När jag är frisk igen blir det röj!


Emelie och jag, bild från i våras.

Sjuk IGEN!



Har blivigt sjuk igen! Vilket är skit tråkigt! Usch usch usch.

Var till vårdcentralen igår. Jag har haft oturen att få virus på virus.
Finns inget penicillin man kan ta mot detta, så det är bara att vänta tills
det går över av sig själv. Det kan ta allt ifrån några dagar till några veckor!
Fick iallafall en medicin som gör att bihålorna känns bättre
och som man känner sig lite piggare av.

Ska se till att vila mycket nu och få i mig massor med vitaminer
och hoppas på att det här viruset försvinner så fort som möjligt.

Min älskling kommer hit till mig senare idag. Det är bra, för jag
saknar honom massor!

Movie time



Ikväll ska jag, Emelie och Emma på bio och se New Moon.
Kul kul!

Sitter i skolan och har precis slutat sista lektionen för dagen.
Snart ska jag och Emelie till stan och äta lite mat och sånt innan bion börjar.

Har värsta hostan, inte alls kul. Men var på Apoteket förut och köpte
hostmedicin och halstabletter, så får hoppas det blir bättre...

Hörs, puss och kram!

En liten Sarah



Så söt jag var när jag var liten! 
Jag hade mina byxor gulligt högt upp också, haha.

Har skrivit förfullt hela eftermiddagen och kvällen
på en historia om mitt släktträd.. Har skrivit 6 stycken sidor nu,
fårse om det blir någon sida till innan jag är klar.

Ska göra en kopp te nu, sedan fortsätta med skrivandet.

Lördag!


Fick den här fina pälsvästen av Zacke i födelsedagspresent.

Idag har jag bara tagit det lugnt, kollat på film och städat mitt rum.
(Som såg ut som en bombnedslag.)
Snart ska jag och Zacke åka till Stefan och Sanna och fira Alicia.
Vi har köpt en jätte söt liten kanindräkt till Alicia, hoppas den passar.

Puss och kram!

Grattis till mig!

Gårdagen började med att jag vaknade på morgonen av frukost på sängen.
Fick lite presenter och sånt, sedan skjutsa Mamma mig till skolan.
Hade bara en lektion igår, vilket var riktigt skönt.
Efter skolan tog jag och Magda en fika och gick en sväng på stan.

Sedan kom Mamma och Pappa och skjutsade hem mig.
När jag kom hem la jag mig i sängen och sov ett par timmar.
Vaknade av att maten var färdig, oxfilé och knödel. Mums!

Efter maten blev det tårta och mer presenter,
sedan sjöng vi Singstar enda tills klockan två på natten.

Hade en kanon bra födelesedag!

Tack så jätte mycket för alla presenter.


Singstar Abba och PS3 Slim, från Mamma, Pappa och Patrik.



En lång t-shirt, en sminkväska och örhängen, från Magda.



Glasnagelfil och ansiktsgel, från Pappa. Novemberkaktus med kruka, från Mamma.



Får välja 3 st hårprodukter och 3 stycken krukor, från Mamma, Pappa och Patrik.
Presentkort på p.a.u.s 1000 kr, från Mamma


Födelesdagskort, från släkt och vänner.
1000 kr till en Stockholmsresa med shopping, nöjen och mat,
från Zacke.

Bara några timmar kvar!

Dagen har bestått av skola och nu på kvällen har jag varit på öppethus.

Har även hämtat ut biobiljetter till New Moon, som jag ska se på måndag,
och köpt en födelsedagspresent till Alicia som fyllde ett år igår.

Kom hem för bara en liten stund sedan,
ska ta och laga lite mat och sedan slå på en film.

Nu är bara några timmar kvar tills jag fyller 19 år!



Idag fick jag min första födeledagspresent för iår, 
av Emelie. Tack så jätte mycket!
Supernagellack och annat bra till naglarna!


Nagelfix!

Jag är äntligen frisk från ett riktigt envist virus.
Idag vaknade jag ungefär klockan elva och kände mig mycket piggare
än vad jag gjort på flera veckor. Så jag gjorde iordning mig och åkte till skolan.

Efter skolan åkte jag hem till Emelie. Vi åt lite mat och tog det mest lugnt.
Vid klockan sju åkte vi till stan för att dansa. Men dansen var inställd,
vilket inte jag och Emelie visste.... Så vi gick upp till Zackes jobb ett tag istället.
Sedan tog jag bussen hem till mig och Emelie hem till sig.




Ikväll har jag fixat mina naglar. Visst blev de fina?

The Sims världen!


I The Sims världen är jag gravid. Gulligt, eller hur!
Zacke tänker på sin dator, som vanligt! Höhö.


Zacke ville att jag skulle printscreena detta.
Han sa att vi ser ut exakt så här i verkligheten när vi sover.
Jag undrar hur han vet det...
Hur många gånger har han sett oss uppifrån när vi sover?

Nu säger jag godnatt!



Har fått hem mina Cheap monday jeans som jag beställde för ett tag sedan.
De passar perfekt!
Nya favvosar!

Nu är det läggdags för mig! Godnatt!

Ge mig!

Det här vill jag ha! Sådan tur att jag fyller år snart!
Har storlek S, ifall någon vill köpa en present till mig, hihi!



Från H&M

10 dagar kvar...




IDAG ÄR DET 10 DAGAR KVAR TILLS JAG FYLLER ÅR! wihi!

Är fortfarande sjuk, så har spenderat nästan hela dagen i sängen och soffan.
Men har faktiskt skrivit två skolarbeten också. Duktigt va?

Men bläää!


Jag har gått och blivit magsjuk! Blääää!
Ska vila lite nu! Fårse om jag orkar ta tag i lite plugg senare...

Krya på mig!

Farsdag!



Idag är det farsdag och jag har varit hemma hos min far,
där jag blev bjuden på mat och fika. Gav honom en Spotify
och lite mat och frukt som farsdagpresent.

Har inte gjort så mycket mer idag. Kollar på en film nu,
när den är slut blir det att sussa.

Voddler till salu!


Voddler är som musikprogrammet Spotify fast med filmer,
alltså en filmtjänst som erbjuder en hel värld av film
.

Voddler laddas enkelt ned till din dator, lagligt och gratis.
Sedan streamar filmen över internet, utan att belasta din hårddisk.
Upplev underhållning och film av högsta kvalitet i DVD- och HD-format.
Varför inte koppla datorn till tv:n för en optimal filmupplevelse!

Om du köper en invite för 500 kr,
får du tillgång till en hel värld av filmer och serier!

Du får din Voddler invite med enkla instruktioner till din e-mail.

Är du intressead av Voddler eller har några frågor, skriv till:
e-mail adress [email protected]


comhem reklam


Bästa comhem reklamen! + klippen från youtube.
Hahaha så himla kul!

Besviken


Ikväll har jag mumsat chokald! Det var gott,
fast inte lika gott som jag hade hoppas på. Har varit sugen på chokald
i flera veckor. Blev lite besviken att det inte smakade som jag hade tänkt mig.

Kärleksnörd



Kollar på Bonde söker fru. Det är så gulligt!
Fast bäst är Ensam mamma söker. Har kollat på allt extramaterial och alla avsnitt.
Älskar kärleksprogram. Jag är nog en riktig kärleksnörd!

Snart kommer min egna kärlek hit. Mys mys mys!

Första snön!


Idag kom första snön. Hihi!
Hoppas att det blir helt vitt och fluffigt ute.
Fast det tror jag inte, därför är det inte lika kul.

Klippt mig.


Var på Proffs & Lärlig idag och klippte mig.
Skönt att få bort lite slitet hår!

Hjärtat ♥



Sarah ♥ Zacke
Jag är nog världens lyckligaste tjej. ♥

1 November



Idag är det 20 dagar kvar tills jag fyller år!

Halloween


Ett pumpansikte min bror gjorde av en apelsin.

Jag hade en jätte mysig dag igår, även fast jag inte firade Halloween.

Åt god mat tillsammans med min familj och Zacke.
Sedan gosa jag och Zacke hela kvällen i soffan med film och godis.
Var precis en sådan dag jag behövde. Myspys!