Nu är julen slut.

Jag har haft en jätte bra jul, iallafall en jätte bra julafton!
Julen firades här hos Mormor och Morfar, med god julmat,
Kalle Anka och sedan kom tomten och delade ut julklappar.

Dagen efter var inte lika rolig. Mormor blev magsjuk,
sedan blev mamma också det. Och sedan blev också jag sjuk.

Som tur var klarade jag mig från magsjukan, men fick hög feber istället.
Sådan hög feber att jag svimmade. Jag har aldrig svimmat förut!
Jag trillade ihop och skrapade upp hela underarmen och knäckte till nacken.

Dagarna efter det blev jag bara sämre och sämre.
Så igår åkte jag till sjukhuset här i Sandviken. Där tog de lite prover och sånt.
Ett värde som skulle ligga på under nio låg på hundratio för mig. Läskigt!

De var rädda för att det var hjärnhinneinflammation jag hade fått,
men som tur var så är det nog inte det. Så jag fick penicillin utskrivet
och fick åka tillbaka hem till Mormor och Morfar igen.

Imorse vaknade jag av att den läkare som undersökte mig igår
ringde min mobil. Hon var orolig eftersom jag mådde så dåligt
och skulle höra hur jag mådde nu. Idag mår jag mycket bättre!
Hon sa även att hon hade sett min blogg och tyckte den var rolig.
Haha, lite kul! ;)

Hoppas jag mår helt bra snart så jag är piggelin till Nyår!
Jag vill inte börja det nya året med att vara sjuk...

Det var iallafall tur att jag var frisk på julafton!
Här är några bilder från Julafton!


Julgranen


Julaftonspuss.
:)


Min julstrumpa!


Zacke öppnar paket som han fick i sin julstrumpa.


Jag och Zacke fick varsin vovve i strumpan.
:)


Jag hjälpte tomten att dela ut julkapparna.


Alla julklappar, utdelade och redo för att öppnas!


v
Kommentarer
Postat av: Magdaa

Vad tråkigt att du blev så sjuk gumman=(..hoppas verkligen att du kryar på dig och mår bättre snart. Saknar dig <3. Puss

2009-12-30 @ 14:00:52
URL: http://meemagdalenaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback