Födelsedagsfirande

Igår kväll åkte jag och Zacke hem till Kim och Tommy,
för att fira Kim som fyller år idag. Gratttis grattis!

Under kvällen blev det Singstar, dans, popcorn, Coka cola och vin.


Partyfingers!


Pusskalas för mig och Zacke.

Min lilla FIAT







Idag har jag storstädat min lilla FIAT Punto. Nu är den skinande ren!
Fick hjälp av pappa med städningen. Det tog 3 timmar för oss att städa hela bilen.
Visst blev min lilla bil fin?

Torsdag

Idag, bara för en liten stund sedan packade jag upp resväskan
som jag hade med mig till Österrike. (Jag kom hem i Lördags.)
Får skylla på att det är höstlov och på lov får man faktiskt vara seg!

Nu sitter jag och väntar på min beställning
som jag gjorde av mamma innan hon åkte och handlade.
OSTBÅGAR!
Mums filibabba!

Cheap monday


Har klickat hem de här Cheap monday jeansen.
Enkla, svarta som passar till det mesta!

Onsdag idag!





Idag har jag varit på Ikano med Zacke.
Köpte mig ett par nya stövlar.

Sedan åkte jag till jobbet. Men känner mig inte alls bra idag,
så åkte hem från jobbet efter ett par timmar.

Nu sitter jag och kollar lite på Bonde söker fru.
Såg precis att en tjej (tant) som jag köpte korv av på Sibylla idag
är med i Bonde söker fru. Haha, lite kul. Hon vill ha bonden Roger!

verkaufen aus österreich


Rosa cigaretter från Österrike


Lila nagellack köpt i Österrike

Mina fina blommor





Några vilodagar!



Sedan jag kom hem från Österrike har jag inte gjort någonting alls.
Det har varit riktigt skönt med några vilodagar! Nu börjar jag känna mig piggare igen.

Har inte ens packat upp resväskan som jag hade med mig till Österrike.
Jag kanske borde göra det nu?

ÖSTERRIKE

STEFANSDOMEN





SCHWEDENPLATZ





KONSENTRATIONSLÄGRET







EN GAMMAL KYRKA VI ÅKTE FÖRBI MED SPÅRVAGNEN



MOZARTSHAUS



SNABBMAT KINAMAT



OPERA







SCHÖNBRUNN











CAFE CENTRAL



Hemma i Sverige igen.

Kom hem från Österrike igår eftermiddag. Var helt slut när jag kom hem.
Veckan i Österrike var jobbig, men kul! Gick upp ungefär vid klockan halv 8 varje dag
sedan gick vi och kollade på olika sevärdheter hela dagen tills det blev kväll...
Ett par timmar på kvällen fick vi ledigt och man fick göra vad man ville (typ).
Sedan var det läggdax och upp lika tidigt igen morgonen därpå!

Vi besökte massor ställen under veckan!
Belvedere galleri, en Opera av Beethoven,
sommarpalatset Schönbrunn, Mozarts lägenhet,
en österrikisk waldorfskola, ett buddistcenter
och katedral Stefansdomen.
Vi var även en heldag på ett konsentrationsläger.

Bilder från Österrike kommer senare idag!

Hörs om en vecka!

Nu är väskan packad och allt är klart.

Om 7 timmar lämnar jag mitt kära hem och reser till Österriket.
Vi ska flyga dit, det känns inte kul! Jag får jämt jätte mycket lock i öronen
och jag har glömt att köpa tuggummi!! (Det ska ju hjälpa mot lock i öronen..)
Fårse hur flygresan går för mig utan tuggummi, kommer säkert tjuta!..

Ajja, när vi väl har landat blir det nog skoj!
Ich komme Deutsch sprechen in eine woche! haha

Ha det bra här hemma i Sverige sålänge, vi hörs om en vecka!

Dagens planering

  • Tvätta som jag gör just nu
  • Ta en långdusch bara för att jag fortfarande inte mår bra
  • Packa för jag åker till Österriket imorgon
  • Kolla på Idol eftersom det är fredag
  • Mys med Zacke därför att jag blir borta en vecka

Hemma och är sjukling!

Har inte skrivit något i bloggen på ett par dagar,
för jag är hemma och är sjukling!
Och hur kul är det att läsa om någon som är sjuk?

Lever på soppa och te med honung. Men nu vill jag bara
tycka i mig en stor skål med chips. Är man sjuk så är man!

Ikväll ska jag tvätta lite kläder om jag orkar... Åker ju till
Österriket på lördag. Tills dess måste jag faktiskt se till att bli frisk!

Ny kavaj!

Beställde nyss en ny kavaj! Fin va?

Hej alla söndagsläsare!

Idag har jag rensat ur lådorna i mitt rum,
hittade en och annan intressant sak som jag hade glömt bort.


Kärlekscheckar från Zacke. Hade helt glömt bort att jag hade sånna.
Ska använda en check nästa vecka, hihi!


Har glömt bort att visa er byrån som jag köpte förra veckan.


Fick en Orkide av Zackes mamma förut. Jätte snällt!
Den är lite hängig, men har gett den näring och så nu.
Hoppas det blir bättre!


Min sötaste blomma! Den sover på natten och drar ihop sig
när man petar på den...Det tycker jag är gulligt!

Storstädning!

Är precis klar med en storstädning av mitt rum.
Nu är det skinande rent!

Ska ta en snabbdusch nu. Känner mig inte så fräsch efter städningen.
Sedan ska jag och Zacke hem till Zackes föräldrar. Fast de är inte hemma,
så vi blir ensamna i lägenheten ikväll och inatt. Mys på det!

Ge mig, nuuuu!

Det här ska jag köpa! När plånboken tillåter det....



Fredagsmys!

Denna fredag har jag och min plutt en riktig myskväll.
Vi har ätit klyftpotatis, kycklingfile och tzatziki.
Förut kollade vi på Tonårsföräldrar och nu kollar vi på Idol!
Mina favoriter i Idol är Erik och Tove.
Jag tycker också att Rabih, Calle, Camilla och Erika är bra.

När Idol är slut ska jag och Zacke göra våfflor,
med sylt och grädde. Mumms!

Eurasier


Jätte söt! Etta på önskelistan för mig i år!

Eurasier är en korsningsavel mellan Chow-chow och Wolfsspitz.
Förut kallades rasen "Wolf-Chow men har döpts om till Eurasier.

Rasen är lugn och balanserad med hög retningströskel,
den är också väldigt uppmärksam, utan att vara skällig.

En hanhund väger 23-32 kg och en tik väger 18-26 kg.

Sneezing Panda & Scream Sheep!

Två roliga youtube klipp!


Sneezing Panda


Scream Sheep

Till hemmet

Längtar tills jag har råd att skaffa mig en egen lägenhet.
Här är några grejer till hemmet som jag skulle vilja ha!




Studiedag!

Idag har jag studiedag, så för mig har helgen redan börjat.
Det är skönt!

Det är också skönt att jag har några lugna veckor att se fram emot.
Nästa vecka har jag ingen morgonperiod i skolan.
Så har sovmorgon alla dagar hela nästa vecka förutom onsdag.
Veckan efter det åker jag med tyskagruppen till Österriket.
Kommer nog bli skoj! Sedan när jag kommer hem är det höstlov!

Idag har jag äntligen sovit ut ordentligt! Sov enda till klockan ett.
Fårse vad som händer senare idag. Kanske ska festa,
men känner mig inte så sugen på det just nu iallafall.
Annars blir det nog en mysig hemma kväll med god mat och idol.
Eller kanske en fika på staden.

Pratglad gubbe

Vart är ni påväg flickor, ska ni gå på Gallerian?

Vad säger du, är du kissnödig?
Du kan kissa på gårdsplanen om du törs!

Michael Jackson spöke


Det ser verkligen ut som Michael Jacksons spöke!

Natti!

Min bloggdesign är fortfarande inte helt klar, jag och min bror
har fixat på den hela kvällen. Allting tar sin tid.
Jag är iallafall super nöjd över hur fin bloggen blir!

Imorgon har jag sovmorgon och även prov i Samhällskunskap.
Klantig som jag är glömde jag Samhällskunskapsböckerna i skolan
och har inte kunnat plugga ett dugg till provet imorgon.

Så det blir ingen sovmorgon för mig imorgon,
måste läsa igenom allt till provet innan första lektionen börjar...
Blää på det!

Dags för mig att få min skönhetssömn.
Natti natti!

Bäbis sugen!



De senaste veckorna har jag börjat följa massor
med bäbisbloggar, och nu kan jag inte tänka på
något annat än bäbisar.


Även fast jag känner att det är för tidigt för mig att skaffa barn nu,
så kan jag inte sluta fantisera om hur det skulle vara
att ha min alldeles egna Saga eller Hugo!

Godkväll!

Nu är jag nyduschad och fräsch!
Har gjort hårinpackning, rakat benen
och smörjt in mig med body lotion.

Dansen idag gick jätte bra. Det är så kul att dansa!
Men oj, vad ovig jag är. Nu har jag bestämmt mig att
jag ska bli vig. Jag ska kunna gå ner i både splitt och spagat!
Kommer nog ta lite tid innan jag kan det igen,
men när jag kan det får ni bildbevis här på bloggen!

Nu kollar jag på Roast på Berns, det är lite roligt ibland.
Tänkte jag skulle måla naglarna i någon fin färg
samtidigt som jag kollar på tv. Tror nog att naglarna blir lila!

Åt en mumsig fruktsallad förut också, mango och ananas. Gott gott!







Evolution of Dance

Sitter och lyssnar på Michael Jackson
och laddar inför dansen som börjar om 45 minuter.

Ska dra mig nu. Ciao!




Kolmården!

Kom hem från Kolmåden för en stund sedan.

Övningskörde till Kolmården från Linköping, och fick vattenplaning!
Jätte läskigt. Men det gick bra ändå.

När vi kom fram till Kolmården började vi med att åka linbanan runt djurparken.
Efter det kollade vi på delfinshowen. Jätte häftig show! Sedan gick vi runt och
kollade på alla söta djuren. Vi avslutade med att åka med bilen på Kolmådens Safari.

Har haft en kanon bra dag idag!
Kameran hängde såklart med under dagen!




























Kolmårdens djurpark

Ni får ursäkta att min blogg buggar sig lite nu,
jag och min bror håller på att ändra designen lite....
Hann inte göra klart den igår, men ikväll är nog bloggen klar.
En ny och fräsch design! Gillar den jätte mycket!



Om ungefär en halvtimme åker jag, min bror, pappa och hans tjej
till Kolmårdens djurpark. Ska bli kul! Var år och dar sedan jag var där sist.

Har dragit på mig långkalsonger, mjukisbyxor, en riktigt tjock tröja och regnjacka.
Så nu kommer jag nog inte frysa när jag går omkring där! Fastän vädret är lite halv ruggit.

Nu är det dags för mig att äta lite frukost.
Hörs när jag kommer hem!





Nördar?

Jag och Zacke sitter med varsin laptop brevid varandra
i soffan och kommenterar varandras status på facebook...


Men det är inte bara jag och Zacke som är nördar här hemma.
Mamma sitter med sin laptop vid köksbordet
och min bror och hans kompis sitter vid min brors dator och hans laptop
och pratar xbox kontroller...?




Regning Lördag!


Vad ska man hitta på denna regniga Lördag?
Kanske göra om bloggen lite om min bror vill hjälpa mig.
Annars kanske baka något gott med Zacke.

Puss och kram, hörs senare!

En liten shoppingrunda





Detta fick följa med mig hem idag,
efter en liten shoppingrunda på stan.


Nu ska jag se på Idol.
Sen senare ikväll kommer Zacke hit. Blir nog mys!




schooltime


Dags att bege sig till skolan.