MORS DAG.

Idag är det mors dag. Det har firats tillsammans med familjen
med god mat och min egengjorda efterrätt. Mumsmumsmums. :)




Min mumsiga efterrätt jag gjorde dagen till ära. Vit chokaldmousse
och hallonmousse, med några hallon på toppen och riven choklad.
:)

Klätterkatten.


Min lilla klätterkatt!


Stooor rumpa! ;)

Idag har Gosan varit ute på en liten promenad och klättrat i träd.
Haha, duktig liten klätterkatt. :)

MUMS MED MUMSMUMS


Hemma hos mig, innan Hamnfestivalen. Jag och Emelie var lättroade
och festade loss med Mumsmums.

Intervju med Peter Seipen.


Jag och Emelie stötte på Peter Seipen på Hamnfestivalen och passade på att
göra en liten intervju. HAHA!

Hamnfestivalen + Utgång!


Jag, Emelie och lilla Gosan! :)




Peter Siepen och jag.








Rehn, Emelie och min öl. ;)


"Ullaredsbögen" Mattiaz Björling och jag.


Blev ganska många piggilindrinkar under kvällen. ;)


Emelie var på partyhumör!

Hade en rolig kväll på stan igår. Dock slapp vi inte regn, men mitt paraply räddade
oss. :) Drack även lite för mycket av det goda och kvällen blev ganska galen, men
jag hade kul! Först gick vi till Hamnfestivalen en sväng och kollade hur det var där,
sedan hamnade vi i ett öltält ett tag och kvällen avslutades med en liten krogrunda
på ågatan.

Peppar för Hamnfestivalen!






Jag och Emelie sitter hemma hos mig och peppar inför Hamnfestivalen med god dricka,
jordgubbar och hög dunka dunka musik! Tror det kommer att bli en kanon kväll!
Hoppas bara att vi slipper regn, då hittar ni oss i öltältet. ;)

FILMAR'N


Haha, en busig video från uppvärmningen för Blodomloppet.

BLODOMLOPPET.









Idag har jag varit duktig och sprungit Blodomloppet med Magda, Filip och Emelie.
Trist bara att det skulle regna, skulle varit bättre om det var fint väder tycker jag.
Men jag hade roligt ändå! Det bästa var när jag kom i mål och fick massor av mat!

Kommer upp en film här på bloggen snart ifrån uppvärmningen! Höhö. ;)

GLAD TJEJ!


Mina nya Converse! Har sprungit omkring på stan i flera timmar idag och letat
efter dom här Conversen! Dom var slut precis överallt i min storlek!

Efter att jag hade sprungit omkring på stan och kollat i precis varenda skoaffär,
åkte jag upp till Ikano för att kolla där. Men där fanns dom inte heller i min storlek.
Då blev jag sur! När jag kom hem och satt mig vid datorn, såg jag att det fanns ett
par sådana Converse kvar i min storlek på Stadium i Norrköping. Och jag lyckades
faktiskt övertalade mamma att åka dit och köpa dom åt mig! Men bara för att hon
gjorde det, var jag tvungen att gå och handla och laga kvällsmat. Fast det var det
värt, för nu är skorna mina! :)

För inatt, inatt är det du, är det jag...

Jag hade mega svårt att somna igår kväll... Låg i sängen jätte jätte länge och
försökte sova men blev aldrig trött! När jag väl somnade var klockan nästan fyra
på morgonen och det hade börjat blivit ljust ute och jag hörde massor av fågelkvitter!
Usch, det var verkligen jobbigt att inte kunna somna när jag visste att jag borde
det. Kom iallafall upp klockan halv åtta imorse, det tycker jag var duktigt! :) Och
jag har inte alls varit trött idag som jag trodde att jag skulle vara. Bra där! :)

MEEEEEN ÅÅÅÅHH!

Emelie och jag hade tänkt åka upp till Stockholm i helgen för att festa, shoppa,
gå på Gröna Lund och kolla på sommarkrysset. Idag skulle vi ringa och boka hotell,
men alla var tydlingen fullbokade bara för att det är någon himla schackturnering i
helgen! ÅÅÅÅHHH! Grymt irriterande! Fårbli ännu en helg i Linköping då... Det är
iallafall Hamnfestivalen på fredag, så det kanske blir lite skoj. Men inget slår ju
Stockholm!

Sunshine.









Idag har jag lekt med Emelie hela dagen. Vi har gjort lite skolarbeten, suttit ute
i solen, busat med Gosan och ätit taco! Nu ska vi sjunga lite SingStar innan det
är sovdags. :)

Bilder från grillkvällen.









Här är några bilder på Magda och mig från grillkvällen i lördags.
Nu är jag trött, så går och lägger mig. Vi hörs imorgon, godnatt!

Söndagsmyyyys!

Idag har jag bara tagit det lugnt, ätit pizza och nördat vid datorn. Men
jag har också varit duktig och pluggat! Nu ska jag ha lite söndagsmys
med familjen. Vi ska kolla på film och äta gott gott. :)

Kvällen igår blev lyckad förresten. Vi spelade volleyboll, grillade och hade
det skoj. Det var ju så himlans varmt och skönt ute igår så vi satt ute enda
tills klockan blev mitt i natten. Det är sådana kvällar jag har längtat efter hela
vintern! MEN ETT MINUS ÄR ALLA MYGG! Tror att jag har trettio myggbett eller
något på benen, det kliar som satan! Fick för mig att leka lite tarzan igår också,
hehe knäpp. Det resultera i att min fot gör ajaj idag... Så kan det vara ibland! ;)

Bilder kommer senare. :)

Grillkväll.



Nu drar jag iväg på grillkväll i Ryd. Det är fortfarande jätte varmt ute och solen
skiner. Kommer nog bli en urmysig kväll! :) Kameran hänger såklart med som vanlig!

Heliumballong.

Jag, Magda och Filip leker med en heliumballong. ;)

DAGS ATT GE SIG UT I SOLSKENET!


Jag och min ballong igår.

Nu ska jag ut och lägga mig i solen ett par timmar och försöka få lite färg! Jag är ju
nästan knallvit bara för att jag har varit duktig hela vintern och hållit mig borta från
solarium. ;) Så nu när den riktiga solen är här gäller det att ta vara på den! ;)

Mys på Sangria.

Igår åkte jag in till skolan för att ha en lektion, som visade sig vara inställd. Så då
gick jag ner till stan med Emelie en liten stund. Sedan mötte jag Magda och Filip och
vi gick och inhandlade lite gott till grillkvällen som är ikväll. :) Vi fick också tag på
varsin heliumballong som vi hade lite kul med. ;) Kanske dyker upp en film på det
här på bloggen senare.

Vid klockan fem träffade jag Kimpan. Vi satt oss på Sangrias uteservering och myste
med öl och drinkar. Blev mycket prat och skratt! Fram emot kvällen kom även Lizette
och gjorde oss sällskap en stund. Sedan åkte jag och Kimpan hem till henne och
Tommy och kollade på film och busade med kattungen Frasse.






Gamla Linköping.

Idag har jag och Emelie varit i Gamla Linköping och köpt godis på Chokladboden.
Det är andra dagen i rad som jag går dit för att köpa godis. Haha. ;) Vi gick också
en sväng förbi Valla för att kolla på djuren innan vi gick tillbaka till stan. :)


Chokladboden i Gamla Linköping.


Mummmmms!


Emelie. :)


Jag tror att jag är cool! ;)








I stan. :)



Och jag måste bara säga att nu känns det som sommar! Det gillas massor!

Kims kissemiss.



Igår var jag och hälsade på Kims lilla kattunge. På bilden ligger hon på Tommys
mage och sover. Så söt och så liten! :) Innan jag åkte till Kim och Tommy var jag
i skolan och lekte skogsmulle. Det var friluftsdag och jag gick omkring i lera och
sunkmark ute i skogen i flera timmar. Och det regnade! Inte kul!

Hursomhelst, efter att jag hade varit hos Kim och Tommy och busat lite med kissen,
åkte jag och Kim hem till Lizette. Där åt vi popcorn och choklad och hade det mysigt. :)

Godnatt!





Gosan ligger ovanför mitt huvud på soffkanten och sover, jätte söt! :) Jag ska
också gå och lägga mig och sova nu så att jag är pigg tills imorgon. Nattinatt.

Blommor från Mamma.

När jag kom hem från fotograferingen igår så fick jag blommor av Mamma.
Hon sa att en modell måste ju få blommor. Hihi! ;) Gosan var nyfiken på
blommorna och nosa massor på dom, sedan försökte hon äta upp dom. ;)






MODELL FÖR EN DAG

Igår kom en limousine och hämtade mig, Magda och Filip på resecentrum här
i Linköping och skjusade oss till ett hotell. Där blev vi sminkade av makeupartister
och fotade av modellfotografer.

Att få vara modell för en dag var en jätte rolig upplevelse.
;)




Limousinen!


Filip och Magda i väntan på att bli fotade.


Jag, sminkad och klar och väntar på att bli fotad.


Närbild. ;)





Gruppfoto, James bond!

Lördag.


Min katt ser ut som en riktig lite tjockis, hihi.

Idag har jag suttit ute i solen i flera timmar och njutit av det fina vädret och värmen!
Var 22 grader varmt här idag, efterlängtade sommarvärme! Jag kunde sitta ute i bara
kortbyxor och linne utan att frysa. Förra veckan gick jag i långkalsonger, haha. Jag
är nog jämt bland de sista med att lägga undan långkalsongerna för sommaren. ;)

Är lite pirrig i magen för imorgon, då ska jag fotas. Haha, fårse hur det går...
Nu ska jag gosa ner mig i soffan, sätta på en film och äta ostbågar. Vi hörs!

NAJS.



Snygga bilder va? ;)
Funderar på att göra en ny header, vad tycker ni?

PAAAAARTY!

Igår var det lite fest i Ryd. Kvällen började med att jag, Magda och Filip åt taco
som dom hade lagat. :) Sedan kom det mer folk, bara grabbar! Då spelade
vi Guitar Hero, pratade, drack drinkar och dansade! Mitt i natten blev det en
promenad till Statoil och en sväng in på en studentkrog i närheten. Allt som
allt hade jag en trevlig kväll, kanske blev lite för mycket av det goda för vissa...
men det hör ju till när det är paaaartytime! ;)










Min nya kamera.



Min nya kamera har kommit!
:) Så jag har gått runt och testfotat lite med
den idag, haha. Här är tre bilder som jag tog med tre olika kameror för att jämföra
vilken som var bäst.. ;)


Gamla kameran. Nikon Coolpix L14, 7,1 megapixlar


Nya kameran. Canon IXUS 200 IS, 12,1 megapixlar


Systemkameran. Canon EOS 500D, 15,1 megapixlar

Den nya kameran slår inte systemkameran, men den är iallafall mycket bättre
än min förra digitalkamera. :)

Nageltips.


De här är de två bästa överlacken jag vet!

Det gröna nagellacket
gör att färgen på naglarna håller längre och det tar mycket
längre tid innan det börjar lossnar små bitar av nagellacket som det annars brukar
göra på kanterna efter bara några dager eller om man stöter i något med nageln.

Mitt nagellack brukar hålla perfekt i ungefär en vecka efter att jag har målat på
överlack och ifall jag målar på mer överlack efter ungefär tre dagar håller det
ännu längre! :)

Det gula nagellacket gör att överlacket torkar mycket snabbare och ger massor
med glans!

Blixtrar och dunder.



Igår slutade jag skolan vid klockan tolv, då gick jag in till stan och mötte Magda.
Vi kollade omkring i några affärer och inhandlade lite små saker, sedan satt vi oss
Waynes coffee och pratade om allt mellan himmel och jord, när klockan var
runt fyra kom Kimpan och gjorde oss sällskap. Strax efter kom även Filip och
då gick vi och handlade tills på fredag. Massor med gottgott! ;)

Sedan tog jag och Kimpan bussen till Hjulsbro. Där mötte vi Emmie och vi tre gick
hem till Lizette. Vi var hos Lizette tills klockan blev nästan mitt i natten. När jag och
Emmie skulle gå hem därifrån hade det börjat spöregna och blixtra massor. Jag var
LIVRÄDD!
Haha, är både mörkrädd och rädd för blixtrar och åska. Så jag sprang
som en tok den sista biten hem, efter att Emmie svängt av hem till sig. När jag kom
hem, tog jag av mig alla blöta kläder och kröp ner i sängen och då blev det faktiskt
ganska mysigt med regnet och åskan utanför. :)

Krya på mig blommor.


När mamma kom hem från jobbet idag gick hon ut och plockade blommor till mig
för att jag är sjuk. Precis som när jag var liten och var sjuk, då fick jag jämt någon
liten present eller blommor så att jag skulle krya på mig. Min mamma är så snäll. :)

Min Gos. ♥

Min förkylning blir bara värre och värre, det känns som om den aldrig vill släppa.
Idag är jag hemma från skolan och försöker att bli frisk. Har legat i sängen hela
dagen och vilat, sovit och läst lite i boken Den mörka ängeln. Nu måste jag se till
att bli av med den här jobbiga förkylningen! Det är så tråååkigt att vara sjuk!

Lilla Gosan får mig på lite bättre humör iallafall. Hon myser och busar lika
mycket med mig ändå, även fast jag är sjukling! Världens bästa kisse!






Ny kamera.


Har köpt en ny kamera, en Canon IXUS 200 IS. Jag köpte den ifrån Cyberphoto.se
och får hem den om ett par dagar. Hoppas den är bra, det är iallafall fin färg på den. :)

.

Idag har det varit en dålig dag...

Före och Efter.



Har precis jailbreakat min iphone och gjort bakgrunden och texten finare.
:)

Fika och mys.


Igår träffade jag Kimpan. :) Vi åt pizza på Five Tastes, sedan gick vi och tog
en fika på ett café och pratade om allt och inget. När stan stängde åkte vi hem
till Kim och Tommy och hade lite myskväll. Vi kollade på filmen Prinsessa och åt
glass, chips och popcorn. En riktigt bra och lugn fredagskväll, precis en sådan
kväll som jag behövde. :)

KISSEMJAU



Min lilla knas.

Fika!



Idag är jag uppe på fötter igen efter att ha legat hemma och varit sjuk i ett par dagar.
Började dagen med skola, där jag fick både lite matte och svenska gjort. Efter skolan
tog jag en fika ute i solskenet med Magda och Robin. Mycket trevligt! :) Sedan åkte
jag upp till DjurMagasinet och köpte ny mat till min lilla kisse och en ny fin vattenskål,
en rosa. :)

Imorgon är det fredag och då har jag två prov, ett i svenska och ett i engelska.
Rolig fredag att se fram emot! Men ska träffa Kimpan också, så det händer iallafall
något skoj! ;)

Godnatt.







Lilla Gosan hjälpte mig att bädda rent i sängen förut. Eller hjälpte och hjälpte,
hon var mest i vägen... Men hon var söt. :)

Nu har jag precis kommit upp från ett varmt bad med massor av skum i och tänkte
ta och krypa ner i min stora nybäddade säng som jag har helt för mig själv!

Här skiljs våra vägar åt.

Du har varit en del av mitt liv i flera år, jag kommer att sakna dig.

Andra Maj.

Jag älskar våren! Allt börjar blomma och bli grönt. Jätte fint! :)






















Jag och mamma gick till ica flamman och köpte glass. :)


Jag hittade en femklöver! Visste ens inte att det fanns sånna...
Undra om jag får mycket lycka nu? :)




Gosan var också ute en sväng i det fina vårvädret. :)

Grillat.





Har precis ätit grillat kött med färsk potatis och goda grönsaker. Mums så gott
det var och oj vad mätt jag är nu. Blir nästan arg på mig själv att jag inte orkar
mer än vad jag gör, jag vill ju äta massor när det är gott!

Idag har det varit underbart väder ute, nu känns det verkligen att det är vår i luften.
Gick en långpromenad med mamma förut. Kameran hängde också med, så har tagit
lite bilder som jag tänkte dela med mig av här på bloggen lite senare. :)

Nu ska jag kolla på Humorgalan. Vi hörs senare.

Valborg!

Årets valborg firades i Örsåsa loge med Emelie och Johanna. Festen i Örsåsa
var inte lika rolig som förra gången jag var där, men den var helt okej! Kvällen
började med att jag, Emelie och Johanna gjorde iordning oss hemma hos Johanna.
Sedan åt vi jätte god mat som Johannas mamma hade lagat. Efter maten bar det
av till Örsåsa och efter en bussresa på två timmar var vi framme. Jag glömde att
ta kort när vi var där, men tog iallafall en bild på Wahlströmsbussen och lite bilder
när vi var hos Johanna som jag delar med mig av. :)


Jag var på partyhumör! ;)


Jag och Emelie muppar oss. ;)


Johanna fixar sina naglar.


Emelie och jag.


Partybrudarna. ;)






Wahlströmsbussen i Örsåsa. ;)

Kvällen i Örsåsa bjöd på dans, drinkar, prat och skratt. I slutet av kvällen
blev det lite för mycket av det goda och efter bussresan hem däckade jag
på direkten i Emelie säng. Höhö. ;) Tack mina tjejer för en trevlig valborg!