Hejhejhej




Sitter och har tråkigt och väntar på att en viss person ska komma hem så att jag kan
ha lite kul. Haha. :) Fårse om jag lyckas hitta på något kul sålänge medans jag väntar,
fårse fårse...

GÅRDAGEN

Igår träffade jag min gamla klasskompis Joakim. Vi gick promenad med hans
vovvar, åt nudlar och nördade Guitar Hero. Var trevligt trevligt! Sedan cyklade
jag in till stan och mötte upp Andreas och Anton och ett par av deras vänner och
förfestade lite i Abisko. Sedan drog jag vidare till Måndagsklubben och efter det
blev det ett nattbad i Tinnis och en lååång cykeltur hem till Hjulsbro. Myspys.
















HALMSTAD.

Hemma i Linköping igen efter en skön helg i Halmstad hos moster Susanne.
Har ätit gott, solat, varit på Tylösand och njutit av det underbara vädret! :)














Picknick + Utgång



















Igår hade jag, Magda och Filip en liten picknick nere vid stranden, sedan blev
det utgång på det! Klantig som jag är missade jag sista bussen hem med några
timmar... Höhö, men det löste sig ändå. :)

Nu är jag iallafall hemma och ska ut i solen en stund och bli ännu lite rödare. ;)
Sedan ska jag packa lite och städa lite för ikväll åker jag till Halmstad!

TUFF TJEJ.


Ska strax iväg på en chillkväll vid stranden med några vänner. Blir nog mys,
fårse om det kanske blir en liten utgång ikväll också. Sånt som märks. :)

IGÅRKVÄLL.









Igårkväll blev det lite förfest hemma hos mig och sedan utgång. Skulle till
Måndagsklubben egentligen men det var redan fullt där inne när vi kom till stan,
så var på Platå och 55:an istället. När allt stängde blev det taxi hem och lite bad i
jacuzzin. :)

NELLY.COM


Ny klänning från nelly.com som har kommit hem till mig. :)

Knasig kille.


En Olle långt ute i skogen i ett litet hus, någonstans mellan Rimforsa och Kisa.

Långt ute i skogen.











Har varit på en liten utflykt till Olles land i några dagar och hjälpt honom måla
och lite sånt. Kom hem för några timmar sedan och nu är jag gryymt trött. Så
det blir att sova strax.

Målar'n

Kolla vad som blockade oss på vägen hit! Galna kooor! ;)

Sitter på Olles land och väntar på att hans specialköttfärssås ska bli färdig.
Blir nog mums! Är här och hjälper till att måla huset, vi är grymt duktiga
faktiskt. Så det tar nog inte många dagar tills vi är klara. :) Fårse om det
blir att ta årets första dopp ikväll, kanske kanske.

FILMCHILL!

Den här helgen har varit en riktig slapphelg. Hoppas att jag känner mig piggare
tills nästa vecka så att jag orkar hitta på massor med skoj! Imorgon ska jag iallafall
iväg och köpa födelsedagpresent till mamma som fyller år på tisdag. Fårse vad jag
hittar på för något, något fint måste hon få, hon är ju faktiskt min bästa mamma!

Nu, dags för dipp med grönsaksstavar, popcorn och film! Blir att se filmen
Youth in revolt med favvisen Michael Cera. :)

Sommarlovsfirande!



















Bilder från i fredags när vi firade in sommarlovet.
Firade också Magda lite i förskott för hon fyller 20 år på tisdag. :)

Äntligen sommarlov!

Nu är det äntligen sommarlov! Var faktiskt ganska trött på skolan där i slutet.
Ska bli så skönt med nio veckors ledighet och göra precis vad jag känner för, sova
hur länge jag vill och vara vaken hur länge jag vill! :)

Emelie har varit här hela helgen, både hon och jag har varit sjukt sega så vi har
bara slappat, kollat på film och tjockat oss!

I fredags var det skolavslutning och sedan fika och smörgårdstårta hemma hos mig.
Fick även en sommarlovspresent av mamma från NK, Björn Borg underkläder. :)
På kvällen blev det att fira in sommarlovet med en liten fest i Ryd. Blev ett ganska
tidigt avslut på kvällen, men det var kul endå!






FILM FRÅN GRILLKVÄLLEN I FREDAGS.


Jag och Magda dansar loss bland alla studenter i Ryd. ;)

NATIONALDAGEN.

Har varit en riktigt härlig söndag och nationaldag idag! Var först på picknick
i Valla och kollade på lite uppträdande och sånt, Anna Bergendahl var där
och sjöng så det var roligt att se henne live. :) Vid klockan fem mötte jag Magda
och vi tog en öl på stationen och gick sedan vidare till Trädgårdsföreningen. Där
satt vi oss i solen och pratade och hade det mys med sallad, jordgubbar och cider.














Grillkväll.

I fredags var jag på grillfest i Ryd med massor av trevligt folk!
Roooolig kväll. En film från kvällen dyker nog upp här på bloggen lite senare. :)
















MIN GOS! ♥


En liten film på Gosan som busar.

Min dag i bilder.


Jag framför tyskkorv, haha.


Emelie var sugen på engelskt godis!


Fransk pannkaka.


Emelie och pannkakan.


Jag mummsar.


Jag försöker göra en hoppbild.


Emelie leker byggarbetare.


Magda på 55:an.


Filip äter glass.


Strawberry Daiquiri.


Kanske inte syns så bra på bilden, men jag har gjort Fransk Manikyr. :)

Idag har det varit en jätte härlig dag! Strålande sol och riktig sommarvärme.
Hade bara två lektioner idag som det var en jätte stor håltimme emellan. Så jag och
Emelie gick ner till stan och kikade omkring på Matfestivalen. Massor med mat och
godis från massor olika länder! Vi köpte en jätte mumsig pannkaka med nurtella och
banan från fransmännen. Sedan gick vi tillbaka till skolan och hade matte. Efter att
sista lektionen var slut mötte jag Magda och Filip. Vi gick till 55:an och tog en somrig
drink i solskenet. Kim kom också förbi en sväng och sa hej. Nu är jag hemma och ska
snart sätta mig och plugga järnet! Har matteprov imorgonbitti, paaaniiiik!

NEW NEW NEW


Två sommarlinnen.


Pärlörhängen och en döskallering. :)

Första Juni.





Idag blev det att gå en runda på stan med Emelie och inhandla lite nytt. Visar
imorgon vad jag har köpt. :) Vi tog även en lunch på restaurangen/cafét inne
på Gränden. Det blev mitt nya favoritsalladsställe. Mitt förra salladsställe började
göra äcklig sallad efter ett tag... Inte bra! Men nu har jag äntligen hittat ett nytt
favvoställe. ;) Det är bra!

Vid klockan tre mötte jag Magda och vi gick till Waynes Coffee. Där satt vi
i ett par timmar och fika och hade det mysigt. Sedan åkte jag hem till Kim
och Tommy och vi slingade Kims hår och myste med kattunge Frasse. :)

Nu är jag hemma och har precis kommit ut från en välbehövd dusch. Sitter och
väntar på att håret ska torkar lite, sedan blir det att lägga sig och sova. Ska upp
tidigt imorgon som vanligt för att gå i skolan. Det känns så skönt att det snart är
sommarlov, bara lite mer än en vecka kvar. :) Underbaaaart!