Valborgshelgen på västkusten slutade på akuten!

RUBRIKEN LÅTER SOM VÄRSTA TIDNINGSRUBRIKEN TYP, HAHA.

Äntligen har jag tid att blogga lite! Har varit på Västkusten hela helgen med Viktor och Martin. Kom hem i söndagskväll, med flera stygn i ansiktet, blåtira runt ögat och blånagel på fingret, aaaj! Var helt slut, så somnade på direkten när jag kom hem och igår spendera jag hela dagen med min vän Emelie som har varit ifrån mig i Thailand typ en månad. Vi hade såklart massor att prata om, så bloggen fick vänta lite. Helgen på västkusten har iallafall varit grym, dock slutade den inte lika bra!

Kom fram till Hunnebostrand där vi skulle bo vid typ elva på fredagskvällen. Hade en hel fritidsgård för oss själva hela helgen. (Dock var den typ kristen och helt drogfri, alltså fick vi inte ens dricka alkohol när vi var där, men det visste vi inte från börjar..) Var såklart tvugna att fira med champagne att vi var framme. Gick ner till hamnen och korkade upp! Champagnen tog snabbt slut och vi drog vidare till Kanten, en mysig hamnkrog med livemusik. Där stannade vi till stängning, drack några drinkar och hade det allmänt trevligt.

Dagen efter vaknar vi upp av att tre fritidsledare står och säger "Ni är förebilder nu när ni är här och måste föregå med gott exempel och blabla. Därför från ni inte dricka alkohol eller något.". Haha, och då hade vi redan ställt fem kassar med både champagne, öl och jäger på kylning... Det fick lösa sig senare! Vi käkade lite frukost och drog till festivalen (som också var drogfri) där Martin hade spelning. Vädret var iallafall kanon fint och jag hade det faktsikt riktigt roligt på festivalen även fast det var nyktert! Martin var jätte duktig på scenen, vi fick en stor loge backstage där vi kunde hänga om vi ville, vip-kort på festival mat, och träffade massor härligt västkustfolk.

Efter festivalen drog vi vidare till Smögen tillsammans med ett helt gäng västkustare. Humöret var på topp och alkoholen intogs flitigt. Vi hängde först på några klippor vid havet ända tills solen gick ner, sedan fortsatte festandet i en sjöbod utan el med massor ljus tända överallt en bit därifrån. Var skitmysigt! Hamnade sedan på en segelbåt, då var det bara jag och Viktor kvar (plus massor västkustpeople), Martin hade åkt hem och däckat. På båten dansade vi iallafall loss och hade det kul. En sjukt värd valborg helt enkelt!

Sedan när jag och Viktor var påväg till taxin för att åka hem blir Viktor nerslagen och sparkad i huvudet. Får panik, ringer ambulans och åker med ambulans till akuten i Trollhätten typ 11 mil ifrån Smögen (skönaste ambulanspersonalen btw). När Viktor blir undersökt, går jag ut i sjukhuskorridoren för jag mår typ dåligt, svimmar, ramlar och slår i ansiktet i någon kant. Så när Viktor blir utskjusad från undersökningsrummet i sin sjukhussäng, blir jag inskjusad i undersökningsrummet på min sjukhussäng. Haha... Fick sy flera stygn i ögonbrynet och pannan. Är så sjukt arg på mig själv att jag svimmade och skada mig själv, kommer få ärr i ansiktet för resten av livet, inte kul!! Fick iallafall stanna på sjukhuset till dagen efter, för både jag och Viktor hade hjärnskakning. Fick ett stort rum för oss själva med tv, och en jätte gullig sjuksköterska som kom in varje halvtimme och frågade om vi ville ha något, gjorde mackor till oss och blandade saft. Så hade ändå rätt trevligt på sjukhuset, trots allt.

Kommer upp en bildbomb från hela resan senare, precis som jag lovat. Även en video från resan dyker upp sen!

HÄR HAR NI NÅGRA BILDER FRÅN AMBULANSEN OCH SJUKHUSET SÅLÄNGE! STACKARS OSS! :(












Aaaaj :(

v
Kommentarer
Postat av: M

Ajaj:O hoppas ni mår bättre nu!

Vad e de för idioter som hoppar på folk utan anledning?:O

2011-05-03 @ 13:30:25
URL: http://yoursweetheartgirl.blogg.se/
Postat av: Dittin

Roadtrip is the shit!

2011-05-03 @ 16:29:57
URL: http://finest.se/dittin
Postat av: moa gustafsson

ååh stackare !! :o hoppas ni mår bättre ! och jag längtar tills jag får se bilderna :D:D

2011-05-03 @ 17:35:32
URL: http://moaccgustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback